تاثیر بسته بندی بر فروش محصولات

تاثیر بسته بندی بر فروش محصولات

بسته بندی محصولات تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش آن دارد حتی مهم ترین عامل برای افزایش قیمت است. البته بسته بندی هر محصول باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد برای مثال بسته بندی الویه نیاز به ظاهری زیبا و بسته بندی بسیار محکم دارد و از سوی دیگر نوشتن روش استفاده برای آن خیلی جالب نیست اما برای سایر مواد مصرفی غیر از الویه و مواردی شبیه آن، نوشتن روش مصرف نیاز است.

بر روی بسته بندی چه مواردی نوشته می شود؟

۱- ارائه اطلاعات و کارایی محصول به مشتری
این اطلاعات می تواند دستور پخت محصولات غذایی، نحوه استفاده از یک محصول الکترونیکی جدید و تازه و حتی دستورالعمل ها و اقدامات لازم در طول استفاده از یک محصول خاص را ارائه کند.

۲- خلاقیت در بسته بندی به فروش کمک می کند
نوآوری و ایده پردازی در بسته بندی بی شک منجر به افزایش فروش می شود، زیرا مشتریان یک بسته بندی مناسب و شیک را به بسته بندی نامناسب ترجیح می دهند.

۳- کاربردپذیری
بسته بندی خوب علاوه جلب توجه و تبلیغ محصول، وظیفه محافظت از آن را هم به عهده دارد. بهترین و با کیفیت ترین الویه را از الویه شوخ بخرید.

۴- نقش بسته بندی در نام تجاری / طراحی بسته بندی
معمولا شناسایی نام تجاری و تصویر برند به بسته بندی محصول بستگی دارد.

۵- شناخت برند / بازشناسی برند
مشتری باید با دیدن آرم، شعار، بسته بندی، رنگ و حتی آهنگ تبلیغاتی، متوجه شود که این آرم مربوط به کدام محصول است.

۶- تمایز
بسته بندی خوب باید ایجاد تمایز بین محصولات مشابه و محصولات شرکت رقیب انجام دهد.

۷- تبلیغات
بسته بندی نیز به نوعی تبلیغ می تواند باشد.

۸- تصمیم گیری
بسته بندی آخرین فروشنده ی محصول شماست و در تصمیم گیری مشتری تاثیر مستقیم دارد.

Share this post

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *